Terugkoppeling van het bestuur

We zijn alweer met zijn allen aan het trainen en de eerste speelronde zit er inmiddels al op! Ons vlaggenschip pakte afgelopen zaterdag de eerste punten in de Hoofdklasse, jawel het één na hoogste niveau van Nederland! Complimenten vanuit het bestuur! Ook het feest dat de selectie daarna organiseerde, was druk bezocht en erg gezellig. Kortom we zijn weer los!
Het bestuur is ook weer druk in de weer, tijd om jullie weer even bij te praten dus. 
 
Allemaal tegelijk uit en thuis spelen
Sinds dit veldseizoen hebben we ervoor gekozen om alle teams tegelijk thuis te laten spelen. Dit hebben we aangevraagd bij de korfbalbond (KNKV) en dit is goedgekeurd. 
Hierdoor hebben we meer één eenheid en zorgen we voor verbinding binnen alle teams van onze club. Daarnaast heeft het ook nog andere voordelen, zo is er minder bardienst nodig. 
 
Oud papier ophalen
Enkele weken terug ontvingen we een bericht vanuit de gemeente dat het oud papier ophalen gaat stoppen voor verenigingen en stichtingen vanaf 1 januari 2026. Voor ons een belangrijke bron van inkomsten en dus een gat in de begroting. We waren ontzettend verrast en we bleken niet alleen daarin. Inmiddels is excuses aangeboden door de wedhouder en ligt het geheel weer ter discussie. Kortom wordt nog vervolgd. We houden jullie op de hoogte. 
 
Ledenaantal groeit gestaag door
Waar veel verenigingen het ledenaantal zien teruglopen, hebben wij de afgelopen jaren een groei doorgemaakt. Afgelopen 30 juni zijn we door de grens van 300 heen gebroken. Uiteraard levert dit wel in de bezetting bij de vrijwilligers uitdagingen op, denk bijvoorbeeld aan het aantal scheidsrechters, de bardiensten, trainers/coaches, zaalruimte, enz. 
 
Toekomstavond woensdag 22 oktober
We zien dat door onze groei als club er ook steeds meer taken vervuld moeten worden, maar deze komen echter terecht op de schouders van steeds minder vrijwilligers. Een bekend probleem bij alle sportverenigingen, maar wel iets waar we iets mee moeten. Daarnaast ook een moment om stil te staan bij waar we naartoe willen als vereniging. We krijgen hierbij als bestuur ondersteuning vanuit het KNKV. Alle leden en ouders nodigen we daarom uit om mee te praten over onze toekomst. Binnenkort ontvangen alle leden een persoonlijke uitnodiging. We verwachten jullie dan ook allemaal. Zet het dus in je agenda: woensdag 22 oktober 19.30 uur in ons clubhuis. Meer informatie volgt dus spoedig!
 
Brainstormen district Zuid
Enkele verenigingen, waaronder wij, zijn een initiatief gestart om te kijken hoe we onze sport in ons district naar een hoger niveau kunnen tillen. 
Zondag 21 september (12.30-14.30 uur) gaan er vanuit de TC, JTC, SAV (werving) en het bestuur afgevaardigden naar Eindhoven om te brainstormen op welke vlakken we samen kunnen werken, zodat we daar als clubs voordeel van hebben. Thijs, Cas, Patrick en Wouter zullen vanuit DOT aansluiten. Mocht je graag mee willen, laat het gerust weten, mail even naar het bestuur. 
 
Doel lege flessen inzamelen
Zoals jullie hebben gezien hebben we inmiddels de verrijdbare dugouts! Deels bij elkaar gespaard met de lege flessen, maar ook deels een investering vanuit de vereniging. 
Dat betekent dat we momenteel nog geen nieuw doel hebben voor de lege flessen. Vanuit jullie vragen we ideeën. We vinden het belangrijk dat het iets is waar de gehele vereniging gebruik van kan maken. Het moet een doel zijn tot ongeveer € 1.000,-. Heb je ideeën laat het ons gerust weten! Mail bestuur@kvdot.nl.
 

Gebruik Dugouts
Zoals genoemd zijn er dus de nieuwe dugouts. Daarvoor hebben we een aantal “spelregels “
– Dugouts zijn GEEN speeltoestel, dus ouders/trainers/coaches: aandacht daarvoor.
– Dugouts zijn ook geen trommel om op te slaan om herrie te maken tijdens de wedstrijden.
– De dugouts worden alleen gebruikt bij het hoofdveld (dit om discussie te voorkomen).
– Het laatst spelende team op het hoofdveld moet de dugouts weer naar de hoek van het veld verplaatsen (bij de padelhal).
– De dugouts worden niet gebruikt/verplaatst door huurders van onze accommodatie.

Opruimen jeugdhonk voor SportStuif (BSO)
Afgelopen zaterdag was de eerste competitieronde. Er is weer volop gebruik gemaakt van ons mooie jeugdhonk. Zondag bleek jammer genoeg dat opruimen nog wel een ding is. Voorheen werd dit nog weleens ooit opgeruimd door vrijwilligers, maar zeker nu we ons jeugdhonk verhuren aan een BSO moet het gewoon netjes achtergelaten worden. We willen al onze leden verzoeken om hier rekening mee te houden. Kijk dus even als je kind(eren) gebruik hebben gemaakt van het jeugdhonk en als je bardienst hebt, controleer bij het afsluiten ook nog even of het jeugdhonk netjes is. Het is voor ons een hele mooie inkomstenbron, zeker nu de inkomstenbron van het oud papier dreigt weg te vallen. Laten we met zijn allen zorgen dat Sportstuif graag bij ons blijft huisvesten. Dat houdt bovendien de contributie laag. 
 
Gebruik materialen
We hebben ontzettend veel materialen naast korven en ballen. Alle trainers, maar ook seniorenploegen mogen daar gebruik van maken. We sommen ze hier nog even voor je op:
Mocht je materialen missen waar je graag gebruik van wilt maken, je mag dit altijd kenbaar maken via materialen@kvdot.nl. Zij zullen kijken in hoeverre dit noodzakelijk is.

© Copyright 2025 DOT Oss Korfbal